Shahrizat dan Perbicaraan BAFIA: Antara Lembu dan Kondo

Sebentar tadi, saya mengangkat sumpah memberi keterangan membela diri atas tuduhan menzahirkan maklumat sulit perbankan milik keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil.

Saya telah memilih untuk menyediakan Penyataan Saksi terlebih dahulu untuk memudahkan proses soal jawab dan membolehkan keterangan saya membela diri dibaca oleh orang ramai. Esok saya akan disoal balas oleh pendakwaraya iaitu Lailawati Ali di hadapan hakim YA Zamri Bakar.

Mohon baca dan sebarkan Penyataan Saksi di bawah untuk memahami selok-belok kes ini:

PERNYATAAN SAKSI SD1 (YB Rafizi Ramli) – Final

Saya tidak dituduh memfitnah atau mereka-reka cerita. Saya hanya dituduh membocorkan maklumat sulit perbankan milik suami Dato’ Seri Shahrizat dan syarikat-syarikat milik keluarga mereka. Jika bersalah, saya boleh dihukum denda sehingga RM3 juta atau penjara sehingga 3 tahun, atau kedua-duanya sekali. Saya adalah orang pertama yang didakwa di bawah seksyen kerahsiaan BAFIA.

Perbicaraan akan bersambung esok jam 9 pagi di Mahkamah Sesyen (Jenayah 3), Tingkat 8, Kompleks Mahkamah Shah Alam.

Doakan supaya Allah permudahkan urusan saya di mahkamah esok dan dalam beberapa kes yang didengari di mahkamah dalam 2-3 minggu akan datang.

Saya berasa tenang dan lega semasa membacakan Penyataan Saksi di atas. Tidak ada rasa takut, tidak ada rasa bersalah. Terpulanglah kepada Yang Arif Hakim untuk menghakimi saya, terpulang kepada pendakwaraya untuk membuktikan kenapa saya patut dipenjarakan, masing-masing kita ada tanggungjawab dan tugas yang kita perlu jawab di hadapan Allah SWT kelak.

Satu hari nanti, saya akan menulis buku mengenai skandal ini. Oleh kerana Sheila Majid tengah panas sekarang, mengambil inspirasi dari “Antara Anyir dan Jakarta”, saya mungkin menamakan buku itu “Antara Lembu dan Kondo”.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.