Shahrir Samad Adalah Penasihat Kepada NGO Yang Diketuai Oleh Florence Goh, Pengarah Godfrey Group Yang Terlibat Dalam Kontrak Melobi Kerajaan Amerika Syarikat

Sehingga kini, pihak-pihak yang dinamakan terlibat di dalam satu kontrak untuk melobi Kerajaan Amerika Syarikat masih belum tampil memberi penjelasan. Hanya satu penafian dibuat oleh Pejabat Perdana Menteri, itu pun cukup sekadar menyatakan Pejabat Perdana Menteri tidak melantik mana-mana syarikat itu mewakilinya melobi Kerajaan Amerika Syarikat.

Ini bermakna Pejabat Perdana Menteri tidak pun menafikan kesahihan pengisytiharan yang difailkan di Jabatan Keadilan Amerika Syarikat yang menunjukkan satu kontrak melobi telah ditandatangani dengan syarikat Godfrey Group Limited yang mewakili Pejabat Perdana Menteri. Malah nama Perdana Menteri diisytiharkan sebagai pegawai Kerajaan Malaysia yang berurusan dengan pelobi yang dilantik di Amerika Syarikat.

Saya telah memohon bantuan jentera KEADILAN Johor Bahru yang diketuai Saudara Akmal Nasir untuk menjejaki Florence Goh dan syarikat Godfrey Group Limited.

Kami dapat mengesahkan bahawa alamat surat menyurat Godfrey Group Limited seperti yang disenaraikan di dalam pengisytiharan yang difailkan adalah benar; iaitu di 42, Jalan Molek 2/3 Taman Molek, Johor Bahru.

Lebih penting lagi, semakan kami menunjukkan individu bernama Florence Goh ini mengenali dua tokoh besar Umno Johor iaitu Tan Sri Shahrir Samad dan Dato’ Nurjazlan Mohamad.

Saya sertakan keratan media dan gambar-gambar yang menunjukkan kedua-dua tokoh Umno Johor ini mengenali Florence Goh secara dekat:

1) Tan Sri Shahrir Samad adalah penasihat kepada NGO Care United Johor Bahru (lihat http://www.theiskandarian.com/web/care-uniteds-golden-years-celebration/care-uniteds-golden-years-celebration/)

 

2) Tan Sri Shahri Samad dan Dato’ Nurjazlan Mohamad hadir ke majlis penyampaian sumbangan yang melibatkan Care United Johor Bahru (lihat https://www.sunway.com.my/elderly-guests-celebrate-the-year-end-with-sunway-and-care-united/)

3) Dato’ Nurjazlan Mohamad menyampaikan sumbangan “Back To School” anjuran Care United Johor Bahru (lihat mukasurat 18 https://issuu.com/waveslifestyle/docs/issue_27_the_iskandarian_nov_2014_w)

 

4) Dato’ Nurjazlan Mohamad bergambar bersama-sama Florence Goh (lihat http://www.thestar.com.my/metro/community/2015/10/13/backtoschool-gifts-for-needy-students/)

 

Oleh yang demikian, jelas bahawa Florence Goh dikenali oleh Tan Sri Shahrir Samad dan Dato’ NurJazlan Mohamad.

Saya menyeru supaya Tan Sri Shahrir Samad memberi kenyataan sama ada beliau ada kena mengena dengan usaha menggunakan Godfrey Group Limited sebagai orang tengah untuk berurusan bagi pihak Pejabat Perdana Menteri menggunakan khidmat pelobi di Amerika Syarikat.

Saya juga menyeru supaya Dato’ Nurjazlan Mohamad juga membuat kenyataan kerana rakyat berhak tahu apakah perkaitan di antara Florence Goh dengan pimpinan politik negara sehingga beliau boleh mengaku mewakili Kerajaan Malaysia berurusan dengan pelobi di Amerika Syarikat?

Jika beliau benar-benar menggunakan nama Kerajaan Malaysia seperti di dalam penafian Pejabat Perdana Menteri, maka Dato’ Nurjazlan sebagai Timbalan Menteri Dalam Negeri sepatutnya menjadi orang yang pertama mengarahkan supaya tindakan undang-undang diambil terhadap Florence Goh.

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN

Rakaman penuh sidang media boleh ditonton di

Facebook | Rafizi Ramli
https://www.facebook.com/rafiziramli.keadilan

Youtube | INVOKE Malaysia https://www.youtube.com/channel/UCZR8ZLTDfgMQgLyZBkeqaQg

One thought on “Shahrir Samad Adalah Penasihat Kepada NGO Yang Diketuai Oleh Florence Goh, Pengarah Godfrey Group Yang Terlibat Dalam Kontrak Melobi Kerajaan Amerika Syarikat”

  1. So far none of the two MPs had responded on yr claim. Indicated both are well aware they are the culprits. I don’t see anyone is vry clean in Umno & BN presently bcos mny of them are on the take. In syaa Allah, one day they will be punished for being involved in corruption.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.