Blog

Walaupun saya telah menulis di dunia maya sejak tahun 1995 lagi (di zaman-zaman kita perlu tahu html, css dan sebagainya untuk menghasilkan laman web), ini adalah kali pertama saya menulis di laman web sendiri.

Sebelum ini, penulisan adalah bagi laman-laman web lain (reformasi atau yang berkaitan dengan rakan-rakan).

Pertukaran ini agak sukar, walaupun teknologi maya telah berubah sejak tahun 1995 dan sesiapa pun tidak perlu tahu html atau kod asas untuk menyertai dunia maya.

Pertukaran yang lebih besar bukan laman web atau kod, tetapi titik tolak bahawa dari saat ini sedikit privacy perlu dikorbankan. Sebelum ini saya memandang berat isu privacy dan ruang yang saya ada untuk melalui pengalaman pada kadar yang saya sendiri tentukan. Berblog begini, maknanya ada sedikit ruang yang perlu kita kongsi dengan seluruh dunia maya.

Tetapi ini bukan pertentangan (dichotomy) yang baru. Setiap yang baik perlu selalunya memerlukan pengorbanan dan perubahan. Ini kitaran biasa dan mereka yang lebih bersedia untuk berubah dan menyesuaikan diri dengan peredaran kitaran adalah mereka yang boleh mendepani peredaran itu.

Selamat datang ke laman blog yang tidak seberapa ini.

Seboleh-bolehnya saya berhasrat untuk mengimbangi penulisan supaya menyentuh secara sama rata isu-isu ekonomi, politik, sosial dan pendidikan semasa dengan isu-isu yang lebih peribadi dan ringan. Imbangan ini perlu supaya aspek privacy dan ruang yang saya sebut tadi dapat dicapai.

Mungkin laman ini agak terlambat, tetapi terlambat itu lebih baik dari tertinggal (ha ha).

4 thoughts on “Blog”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.