Siapa Sotong Sekarang?

Eric See To (yang dipercayai berselindung di belakang nama pena Lim Sian See selama ini) memberi alasan hanya akan berdebat dengan saya jika saya boleh bawa YB Tony Pua berdebat dengannya.

Ada yang hubungi saya supaya jangan melayan macaimaya beryuran mahal seperti Lim Sian See ini.

Jangan bimbang, saya ada sebab kenapa saya melayan orang begini.

Lim Sian See diagung-agungkan oleh orang-orang Melayu yang masih menyokong Najib Razak. Pembohongannya disebarkan sesama mereka, dosa pahala ditolak ke tepi. Mereka menunggu skrip dari Lim Sian See untuk putar belit bagi menutup salah laku pentadbiran Dato’ Seri Najib.

Akhirnya Lim Sian See ini menjadi sangat angkuh. Dengan berselindung di belakang nama pena dan identiti palsu, dia memaki hamun dan menghina sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengan Dato’ Seri Najib. Dia boleh memperlekehkan mantan Perdana Menteri seperti Tun Mahathir dengan pelbagai panggilan tetapi dia tetap diagungkan oleh Melayu yang menjadi macaimaya untuk mempertahankan Dato’ Seri Najib.

Selama ini, Lim Sian See ini memanggil saya sotong untuk mengulangi fitnah-fitnah bahawa saya seorang homoseksual, saya penakut, saya pondan dan lain-lain. Beliau boleh berbuat begitu kerana orang yang difitnah tidak boleh mengambil tindakan saman kerana dia dilindungi oleh identiti yang tidak wujud itu.
Maka saya pun ajak dia untuk berdebat dalam isu yang dia sering perlekehkan orang lain – iaitu ekonomi dan percukaian.

Dia ambil masa sebulan untuk beri jawapan. Itu pun jawapan putar belit iaitu beliau bersetuju tetapi dengan syarat saya bawa YB Tony Pua sekali untuk berdebat juga dengannya. Dia ingat itu kemuncak kepandaiannya – untuk lari dari berdebat dengan saya, dia membelit orang lain. Dia mahu tunjuk dia berani kerana berani berdebat dengan dua orang sekali.

Dia mungkin diagung-agungkan oleh beberapa kerat Melayu yang mendapat beberapa ratus sebulan sahaja untuk menjadi macaimaya (sedangkan dia dapat lantikan tinggi yang imbuhannya tinggi), tetapi rakyat Malaysia yang lain bukanlah bodoh.

Pendeta kepada macaimaya Dato’ Seri Najib ini akhirnya sama sahaja dengan ketua-ketuanya dari Umno: kuat berkokok di belakang, tetapi takut berdepan untuk diadili oleh rakyat.

Saya pernah menjemput kesemua pimpinan Umno di dalam gambar ini untuk berdebat – Dato’ Seri Najib sendiri, Khairy Jamaluddin (isu fitnah Liwat2.0 ke atas Anwar Ibrahim), Rahman Dahlan (isu dakwaan beliau rakyat Malaysia dapat untung dari 1MDB melalui IPP) dan Khairul Azwan Haron (isu skandal MARA beli hartanah mahal di Australia).

Kesemua memberi pelbagai dalih, seperi mana Lim Sian See memberi alasan sekarang.

Sebab itu saya langsung tidak terasa marah atau terkesan bila macaimaya Umno dan pendeta mereka seperti Lim Sian See ini terus mengejek saya dengan panggilan sotong.
Rakyat Malaysia tahu kalaulah kita perlu memilih ahli-ahli politik yang penakut dan lari dari cabaran, kita tahu siapa mereka ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.