#REFORMASI20TAHUN Mendahului Selepas 11 Negeri

Saya cukup terkejut dengan keputusan pemilihan di Perak hari ini, yang memberi lonjakan terbesar dan meletakkan saya di hadapan mengatasi Saudara Azmin Ali.

Terima kasih kepada pengundi-pengundi di Perak yang memberi 6,700 (61%) undi kepada saya, berbanding 4,359 (39%) kepada Saudara Azmin. Saya juga menang di 19 dari 24 cabang di Perak, satu keputusan yang paling besar di mana-mana negeri setakat ini .

Saya juga berterima kasih kepada pengundi-pengundi di Kedah yang menyaksikan saya mendapat 3,210 (47%) undi berbanding Saudara Azmin (3,653 undi, atau 53%).

Dengan 158 cabang dan 12 negeri telah mengundi Semenanjung & Wilayah Persekutuan (kecuali 6 cabang di Selangor yang akan mengundi esok), saya kini mendahului Saudara Azmin sebanyak 995 undi. Ini mengambil kira keputusan di cabang-cabang Negeri Sembilan dan Melaka yang telah dikeluarkan keputusan.

Kedudukan terkini adalah seperti paparan jadual keputusan yang saya sertakan.

Rafizi Ramli: Undi – 47,542 atau 50.5%, Cabang – 86 atau 54.4%

Azmin Ali: Undi – 46,547 atau 49.5%, Cabang – 72 atau 45.6%

perakkedah

Ini adalah satu keputusan yang sangat baik mengambil kira saya tiada sebarang kedudukan dalam kerajaan dan berkempen dalam serba kekurangan. Keputusan dari negeri-negeri (terutamanya Perak) memberi gambaran jelas ada tuntutan dari akar umbi yang perlu diberi perhatian oleh pimpinan Pusat.

Saya berharap prestasi ini dapat diteruskan di 6 cabang terakhir di Selangor esok, dan disambung pula di Sabah dan Sarawak. Saya berharap sukarelawan dan jentera kempen #Reformasi20Tahun terus segar dan bersemangat untuk membuat pecutan terakhir.

Saya yakin dengan momentum yang ada, disambut pula dengan sokongan yang baik di Sabah dan Sarawak, agenda reformasi dalaman yang kita bawa melalui #Reformasi20Tahun boleh dilaksanakan.

Rafizi Ramli

2 thoughts on “#REFORMASI20TAHUN Mendahului Selepas 11 Negeri”

  1. DSA perlu diangkat segera menjadi PM sebelum terlewat supaya karakter UMNO 2.0 tidak menjadi DOMINAN dalam Pakatan Harapan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.