21,848 Orang Rakyat Malaysia Mendaftar Sebagai Sukarelawan PACA Melalui INVOKE

Sejak 2 minggu lalu, INVOKE telah memberi tugasan PACA (ejen kira undi) kepada 21,848 sukarelawan berdaftar yang menawarkan diri untuk menjadi PACA. Maklum balas ini dihantar melalui:

i) Sistem Pengurusan Sukarelawan INVOKE di https://volunteer.invokemalaysia.org
ii) SMS
iii) Email
iv) Whatsapp

Sukarelawan INVOKE diminta mengesahkan penerimaan tugasan PACA itu melalui sistem untuk membolehkan INVOKE menghantar senarai nama PACA kepada penyelaras PACA di setiap parlimen di seluruh negara.

Setakat 1 Mei 2018, hanya 3,238 sukarelawan yang mengesahkan tugasan PACA melalui sistem dan melayakkan mereka diberi surat kuasa untuk menjadi PACA di kerusi-kerusi yang mereka ditugaskan. Mereka akan dihubungi oleh wakil calon-calon PH dalam masa terdekat untuk urusan surat sumpah dan pendaftaran dengan SPR.

Masih ada 18,610 sukarelawan di seluruh negara yang belum mengesahkan penerimaan tugasan PACA. INVOKE perlu memuktamadkan proses agihan ini supaya surat lantikan dapat dikeluarkan secepat mungkin.

Sila semak SMS anda, email anda, whatsapp anda atau login ke https://volunteer.invokemalaysia.org untuk mengesahkan penerimaan tugasan PACA anda sebelum Sabtu, 5 Mei 2018.

Jika anda tidak mengesahkan penerimaan tugasan PACA sebelum 5 Mei 2018, tidak ada jaminan kami sempat mendaftarkan anda dengan SPR sebagai PACA.

Jika anda mempunyai masalah untuk masuk ke Sistem Pengurusan Sukarelawan INVOKE di https://volunteer.invokemalaysia.org , anda perlu menetapkan kata laluan (password) yang baru dengan login menggunakan emel atau nombor telefon yang anda berikan semasa pendaftaran.

Bertindak sekarang, Malaysia perlukan anda.

BAGI PIHAK INVOKE

Rafizi Ramli

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.