Forum “Indeks Pembaziran Kerajaan” Bersama Rafizi Ramli, Akmal Nasir, Dato’ Akhbar Satar Dan Prof Dr Nazari Ismail

img_9820

Pernahkah anda terfikir jika dicampur semua ketirisan dan pembaziran wang rakyat yang berlaku, berapakah sebenarnya jumlah yang kalau diselamatkan boleh digunakan untuk rakyat?

Selama ini tidak ada kaedah atau kajian mengenai perkara ini. Jadi saya dan rakan-rakan di National Oversight & Whistleblowers (NOW) telah membangunkan satu kaedah secara statistik yang boleh menganggarkan secara empirikal jumlah pembaziran setiap tahun dari perbelanjaan negara.

Kaedah dan kajian kami ini telah dibukukan dan malam ini ia akan dilancarkan dan akan mula dijual.

Perkara ini akan dikupas di dalam satu forum yang disertai oleh saya, Akmal Nasir Dato’ Akbar Satar (Presiden, Transparency International – Malaysia) dan Prof Dr Nazari Ismail (profesor ekonomi Universiti Malaya).

Forum berlangsung di #INVOKESpace (panduan arah di bit.ly/directionINVOKESpace) bermula jam 830 malam, Rabu 19 Oktober 2016. Cara paling mudah ialah dengan mengambil LRT ke Stesen Sg Besi.

100 orang pertama yang sampai akan diberikan buku “Indeks Pembaziran Kerajaan” secara percuma. Untuk memastikan anda tetap mendapat buku jika terlambat, boleh daftar kehadiran di bit.ly/govtwastageindexevent

Harga buku adalah RM15 (walk in) dan RM20 (secara online). Buku ini akan mula dijual malam ini.

Jika anda tidak berkesempatan untuk hadir, anda boleh menonton forum secara #FBLive di Facebook page Rafizi Ramli bermula jam 830 malam.

Sebarkan dan jumpa malam ini.

Rafizi Ramli

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.