Di Belakang Tabir Pejabat Dato’ Seri Anwar Ibrahim

Saya membaca dengan sedih perkembangan terbaru seorang yang bernama Rahimi tampil membuat beberapa kenyataan yang meneruskan fitnah kepada YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Dalam kedudukan pemilihan sekarang terutamanya apabila isu saya adalah salah seorang kakitangan Dato’ Seri Anwar dijadikan isu pemilihan yang besar, kadang-kadang rasa serba salah untuk memberi komentar.

Tindakan Rahimi itu patut dikecam, tetapi saya juga kesal dengan cakap-cakap orang parti sendiri (malah yang berjawatan dan beraspirasi tinggi) yang sewenang-wenangnya menuduh dan memperlekehkan keupayaan Dato’ Seri Anwar membuat keputusan berhubung kakitangannya. Pun begitu, saya tidak menyalahkan rakan-rakan kerana pernah suatu ketika dahulu, saya pun mempunyai persoalan yang sama – kenapakah Dato’ Seri Anwar Ibrahim “terjebak” dengan personaliti yang membawa padah seperti Saiful Bukhari (dan kini Rahimi).

Persoalan itu terungkai sedikit demi sedikit apabila saya mula bertugas di pejabat beliau. Bersama-sama kakitangan yang lain, saya mula melihat dan menyedari kekangan yang wujud dan akhirnya faham apakah yang berlaku di sebalik tabir, hingga wujud peluang untuk memfitnah beliau buat kesekian kalinya.

Tidak kiralah apa tanggapan rakan-rakan di luar, saya rasa terpanggil untuk berkongsi pengalaman tersebut dalam masa terdekat, supaya kita semua faham dan ambil iktibar sedikit sebanyak.

Buat masa ini masa saya agak terhad dengan beberapa persediaan penting, Insya Allah minggu depan saya akan menulis mengenai pengalaman saya sendiri dan pendapat saya kenapa beberapa perkara berlaku; yang saya harap membantu rakan-rakan memahami keadaan dan menghentikan tindakan tidak pintar menghentam pemimpin sendiri tanpa bertempat atau tahu hujung pangkal.

Insya Allah.

One thought on “Di Belakang Tabir Pejabat Dato’ Seri Anwar Ibrahim”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.